این پایگاه اینترنتی، متعلق به ضیافت استادان مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی می باشد.
دوشنبه ٢٧ اسفند ١٣٩٧
سامانه ها


پیوندها

ايران توانا

اخبار > ۴۶ نظریه ثبت شده در کشور داریم
 


شماره خبر : ٥٥١٢٢٣ تاریخ انتشار خبر : 1397/12/25 ا ٠٩:٣٨ تعداد نمایش خبر: 5
 
خسروپناه تأکید کرد:
۴۶ نظریه ثبت شده در کشور داریم
رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی گفت: در حال حاضر ۴۶ نظریه پذیرفته و ثبت شده در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در «سومین کنگره کرسی‌های نظریه‌پردازی» در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی ۱۷ سال گذشته ۱۰۰۰ طرح نظریه به هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی ارسال شده که بیش از ۴۰۰ طرح به عنوان نظریه انتخاب شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۴۶ نظریه پذیرفته شده و ثبت شده در این هیئت وجود دارد.
به گفته رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، طی پنج سال گذشته نیز ۲۶۰۰ کرسی ترویجی در کشور ایجاد شده که این کرسی‌ها نیز زیرمجموعه کرسی‌های نظریه‌پردازی هستند.
خسروپناه اظهار داشت: برای توسعه کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها، کمیته دستگاهی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: در برگزاری کرسی‌های ترویجی و تخصصی، هیچ خط قرمزی وجود ندارد و تمام اساتید آزادند با روش‌های علمی بحث کنند.
رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی گفت: به طور مثال کرسی‌های ترویجی با موضوع «نقد نظریه ولایت‌فقیه» و «نقد سیاست‌های ابلاغی جمعیتی» برگزار شده است.
خسروپناه عنوان کرد: شاید در سه سال گذشته اساتید احساس می‌کردند که آزادی بیان وجود ندارد اما امروز اساتید چنین تصوری ندارند و به راحتی می‌توانند در کرسی‌های ترویجی با روش‌های علمی بحث کنند.
وی ادامه داد: شاید این سوال مطرح شود که تناسبی میان تعداد نظریه‌ها و جمعیت استادان علوم انسانی و هنر وجود ندارد بنابراین باید گفت تا زمانی که روش‌شناسی علوم را در رشته‌های مختلف راه‌اندازی نکنیم، نمی‌توانیم در این زمینه توسعه داشته باشیم.
رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی اضافه کرد: ماده ۳ آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی مربوط به پژوهش است اما هنوز آموزش‌محور است و به این دلیل است که آمار استادیاران در دانشگاه‌ها بسیار زیاد است و این ساختار باید به پژوهش کارآمد تغییر کند.
خسروپناه خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل پژوهش در دانشگاه‌ها باید رشته‌های میان‌رشته‌ای و دانشکده‌های میان‌رشته‌ای ایجاد شود تا بتوانیم پژوهش کارآمد داشته باشیم.
واحدهای اقماری دانشگاه امیرکبیر از حالت آموزشی خارج می شوند.


خروج




 © حقوق مادی و معنوی این پایگاه اینترنتی، متعلق به " مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی " می باشد.