این پایگاه اینترنتی، متعلق به ضیافت استادان مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی می باشد.
جمعه ٢٢ آذر ١٣٩٨
سامانه ها


پیوندها

ايران توانا

اخبار > قدرت جريان‌سازي هم‌انديشي در تبديل يك موضوع به گفتمان‌ در فضاي دانشگاه‌ها در جوامع ديگر كمتر پيدا مي‌شود، چون در بستر علمي و توسط كساني انجام مي‌شود كه سلسله جنبان جريان علمي دانشگاه هستند.
 


شماره خبر : ٥٦١٠٤٦ تاریخ انتشار خبر : 1398/09/06 ا ١٤:٤٥ تعداد نمایش خبر: 65
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی‌زاده، در نشست شورای استانی و ششمين نشست دبيران هم‌انديشي استاني:
قدرت جريان‌سازي هم‌انديشي در تبديل يك موضوع به گفتمان‌ در فضاي دانشگاه‌ها در جوامع ديگر كمتر پيدا مي‌شود، چون در بستر علمي و توسط كساني انجام مي‌شود كه سلسله جنبان جريان علمي دانشگاه هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص چشم انداز معاونت مبنی بر تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد که دغدغه ما این است که در کسوت مربی و استاد در تربیت نسل جوان انشاا... موفق باشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی‌زاده، در نشست شورای استانی و ششمين نشست دبيران هم‌انديشي استاني یزد، در روز پنچ‌شنبه 29 آبان ماه 98، گفت: در دفاتر نهاد همه‌ اقوال و اعمال بايد پشتوانه‌ علمي داشته باشد و تربيتي كه در دانشگاه اسلامي دنبال مي‌شود بايد در محيط ديني صورت گيرد.

دکتر عیسی‌زاده افزود: تربيت ديني مطلق هدف نيست چرا كه دين سكولار منظور ما نيست. بلكه تربيت ديني كه دغدغه نظام اسلامي را تأمين ‌كند، دنبال مي‌شود.

وی افزود: قدرت جريان‌سازي هم‌انديشي در تبديل يك موضوع به گفتمان‌ در فضاي دانشگاه‌ها در جوامع ديگر كمتر پيدا مي‌شود، چون در بستر علمي و توسط كساني انجام مي‌شود كه سلسله جنبان جريان علمي دانشگاه هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی با اشاره به عناصر مهم آینده پژوهشی اظهار کرد: بايد از ظرفيت همفكري با استادان استفاده شود كه توفيق‌هاي حاصل شده در دانشگاه‌ها مبتني بر استفاده از اين ظرفيت است. از اهداف آينده‌پژوهي، تعريف راه‌حل‌ها براي عبور از مشكلات پيش رو است و از عناصر مهم بحث آينده‌پژوهي، شناخت آسيب‌ها و ارائه راه حل براي آنهاست و اين مهم فقط از دست استادان و فرهيختگان دانشگاه‌ها بر مي‌آيد.

حجت الاسلام عیسی‌زاده با توجه به اهمیت تربيت نسل آينده و نسل نو گفت: كليدواژه و شاه بيت اسناد بالادستي فرهنگي نظام، «تربيت» است. تربيت به معني تغيير تدريجي جامعه دانشجويي به سمت اهداف والا در همه ابعاد تربيتي اعم از اخلاقي، سياسي، فرهنگي، فناوري و ... كه می‌تواند چراغ راه آينده نظام مديريتي كشور باشد (يعني تربيت ديني). در عرصه‌هاي پژوهش هم حركت بايد مبتني بر تربيت پژوهشي باشد؛ چرا كه در تمامي عرصه‌ها و تمامي مستندات ديني تزكيه هميشه مقدم بر تعليم دانسته شده است.

وی ادامه داد: انتظار از دانشگاه‌ها باز كردن گره‌هاي موجود و معضلات اخلاقي اجتماعي جامعه است. اساتيدي كه الگوهاي تربيتي و اخلاقي هستند براي دانشجويان مانند خورشيدي اند كه نظرها به سوي آن‌ها جلب مي‌شود. امام صادق (ع) مي‌فرمايد: «حق دانشجو به استاد اين است كه خداوند استاد را قيم دانشجو قرار داده است». اولين نقش انبياء الهي هم مربي‌گري است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی‌زاده در آخر افزود: منظور ما از تربيت، برقراري سلسله ارتباطات هدفمند در حوزه‌هاي مختلف تربيتي و فرهنگي اعم از اعتقادات، باورها، آداب، سنت‌ها و رفتارها است.

 پیش از سخنان معاون آموزشی و پژوهشی نهاد، جناب آقای دکتر حائریان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سخنانی با اشاره به بحث پژوهش گفت: پژوهش در 3 دهه گذشته رشد زيادي داشته اما حلقه آخر كه انعكاس آثار پژوهش در جامعه است به اندازه حلقه‌هاي پيشين رشد نداشته است (نتيجه‌گيري متناسب با پژوهش‌ها نيست) شايد دليل آن سنجش ميزان توليدات است تا كاربري آثار و اینکه سيستم‌هاي اخذ شده از غرب را به صورت استاتيك جلب كرديم نه دايناميك و از بروز كردن اين سيستم‌ها طبق نيازهاي جامعه غافل شديم.. البته حلقه آخر و نتيجه‌گيري ،كار مشكلي است و دستيابي به آن به راحتي مراحل قبلي نيست.

وی ادامه داد: دبيران هم‌انديشي نهايت سعي خود را در پوشش تمامي طيف‌ها قرار دهند و اساتيد را با سليقه‌هاي مختلف جذب كنند.


خروج




 © حقوق مادی و معنوی این پایگاه اینترنتی، متعلق به " مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی " می باشد.